רונית זילברשטיין מוכרת כיהלומנית פרטית מזה כעשור, במהלכם נאספו סביבה לקוחות מרוצים שחזרו אליה לקנייה חוזרת שוב ושוב.
“מבחינתי,” אומרת רונית ” זו העדות הטובה ביותר לעבודה שאני עושה” .
בתחילת דרכה, תחום היהלומנות הפרטית, היה שדה המוכר לאנשי המקצוע, גברים בעקר. כניסתה של רונית לתחום לווה בהרמת גבה, אבל הגב המקצועי האיתן אתו נכנסה לתחום, אפשר לה לפרוץ את המעגל הגברי הסגור.
“כשמדברים על רכישת תכשיט יהלומים, למשל צמיד טניס, תליון יהלום או עגילי סוליטר, המונח ‘חווית קנייה‘ בעצם ברור מאליו, כי מדובר בחוויה מיוחדת, מעבר לקניית תכשיט אחר” אומרת רונית ומסבירה ” גם אני כמו רבים מלקוחותיי לא נולדתי בתוך הענף וגם אני חשקתי בשלב כזה או אחר, בטבעת יהלום סוליטר… לכן אני יכולה להבין טוב יותר ואף להזדהות עם הרצון והכמיהה להיות בעלים של טבעת יהלום“.
“היהלום נחשב לאבן יוקרתית, וקניית תכשיט משובץ ביהלום– מסמל, בדרך כלל, אירוע מיוחד, משמעותי, בחיי הפרט, הזוג או המשפחה. באים אלי גברים צעירים שמחפשים טבעת אירוסין ואח“כ חוזרים לרכוש תכשיט לאישה עם הולדת הילד הבכור וכן הלאה והלאה..”
רונית מעידה שכל מפגש עם לקוח גורם לה הנאה צרופה, תחושה שמן הסתם עוברת ללקוח ויחד נוצרת אוירה נעימה של שותפות בתהליך בחירת התכשיט.
” אני קצת מרגישה שותפה לסוד שכן נשים רבות מקבלות את הטבעת כהפתעה” אומרת רונית בחיוך.
במהלך שנות עבודתה, גיבשה רונית לעצמה קוד שרות מאוד ברור:
• עבודה תוך שקיפות מוחלטת: הפגישה הראשונה נערכת אחרי שיחת טלפון בה מבררת רונית עם הפונה את סוג התכשיט אותו ברצונו/ה לרכוש, המטרה ( אירוסין/ יום הולדת עגול/ לידה/ יום נישואין וכדומה.. ) והמסגרת התקציבית העומדת לרשותו/ה. בפגישה הראשונה, מקשיבה רונית ללקוח בקשב רב ומציעה מבחר של אבנים שעשויות להתאים לו/ה. היא מקפידה לתת הסבר מקיף על זהותה של כל אבן לענות לשאלות שעולות ולאפשר ללקוח/ה לבחור מתוך הבנה ושקט בבחירה הנכונה.
• עבודה עם יהלומים טבעיים. רונית מאמינה כי קניית תכשיט משובץ ביהלום יש לו ערך אסתטי רב אבל לא פחות מכך– ערך משפחתי. מקובל מאוד להעביר תכשיטי יהלומים בקרב בנות המשפחה וככל שהאבן איכותית כך יישמר ואך יעלה ערכה משך דורות. לכן רונית לא מוכרת אבנים שעוברות תהליך של שיפור.
• לכל יהלום– תעודה גמולוגית בינלאומית ממוספרת המלמדת על איכותו וערכו על פי מדדים מקצועיים. תעודה שכזאת מונעת ספקנות וחשובה לקונה.
• יחס אישי. כאן בעצם טמון ייחודה של רונית – לקוחות רבים שומרים אתה על קשר אישי. היא בוחרת לעבוד 6 ימים בשבוע, יש להם את מס‘ הטלפון הפרטי שלה והם מוזמנים לפנות אליה בכל זמן, בלי תיווך של מזכירה או בהגבלה של שעות משרד. כך קורה גם עם לקוחות שנמצאים בחו“ל ומתלבטים לגבי הרכישה הבאה.. רונית מזמינה את הלקוחות לקבל ממנה טיפול תחזוקתי של התכשיט, לאורך שנים כחלק מטבעי של אותו יחס אישי.
• חיסכון של פערי תיווך. רונית מאפשרת ללקוחותיה ליהנות לא רק מאיכות היהלום אלא גם ממחיר הנמוך ב כ50% מתחת למחירון איידקס המומלץ לצרכן ובכ 30% מתחת למחירון רפופורט הבינלאומי של הבורסות.
רונית מעידה שהיא מתמסרת לעבודתה מתוך חיבור בין שתי אהבות – מפגש עם אנשים ותכשיטי יהלומים. החיבור הזה מייצר אצלה שרות שמגיע מתוך שמחה. שמחה למפגש בינאישי, שמחה לחוות יחד מאורעות משמחים כמו הצעת נישואין , לידות, ימי נישואין , יום הולדת עגול וכן הלאה..
“יש לי הזכות להיות חלק בצמתים המשמעותיים כל כך של אנשים והחיבור הזה מעניק לשני הצדדים רצון להמשיך את הקשר. נהוג לומר”, אומרת רונית, Diamonds are for ever ואכן הם לא מתכלים (כיאה למינרל הקשה ביותר בטבע) ומסמלים בעיניי את רצון בני האדם להנציח את הדברים היפים, הרגעים המרגשים בחיים שהובילו להענקת היהלום..”